Administratie ordenen | Op zijn tijd is het noodzakelijk.
Kasten, laden en ordners , vaak afgeladen met garantiebewijzen, rekeningen, bankafschriften en verzekeringsstukken.
Heb je een behoorlijke financiële administratie dan kun je overwegen om eens kontakt te zoeken met een accountant. Zij nemen je een groot deel van alle financiële rompslomp uit handen. Moeite om orde in de chaos te brengen?
Maar ook met onderstaande tips kun je al een aardig eindje komen.
- Loop minimaal één keer per jaar alle paperassen door. Kijk welke papieren kunnen worden weggegooid en welke juist moeten worden bewaard. Let hierbij wel op de wettelijke bewaartermijnen.
Maak onderscheid tussen permanente stukken zoals koopakte, hypotheekakte, testament etc en tijdelijke papieren zoals garantiebewijzen, aankoopbewijzen e.d. Berg deze zo op dat je niet iedere keer ook de permanente stukken hoeft door te kijken.
Koop een papierversnipperaar om alles te versnipperen, vanaf vijftien euro zijn ze al verkrijgbaar.