Belastingtelefoon | Consumentenbond adviseert consumenten om bij ingewikkelde vragen over de belastingaangifte
De juiste antwoorden geven op belastingvragen blijft voor de BelastingTelefoon soms een lastige klus. De Consumentenbond onderzocht vorig jaar de kwaliteit van antwoorden op vragen over toeslagen en stelde vijf keer vijf vragen over diverse toeslagen. Alleen de vraag over de zorgtoeslag werd in alle gevallen goed beantwoord. De Consumentenbond adviseert consumenten om bij ingewikkelde vragen over de belastingaangifte en of de eigen toeslagen een belastingadviseur in te schakelen en niet alleen te vertrouwen op de BelastingTelefoon.
De BelastingTelefoon aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele verkeerde antwoorden van zijn medewerkers, terwijl dit voor consumenten mogelijk grote financiële consequenties heeft. De kant-en-klare scripts die medewerkers hebben voor eenvoudige vragen over toeslagen kloppen, maar het gaat in de praktijk nog al eens mis met het juist beantwoorden.
Hulp
Consumenten met vragen over de Belastingaangifte 2013 en vragen over Toeslagen kunnen op de website van de Consumentenbond in het dossier Belastingaangifte terecht.