Nadat je gratis proefpakketten besteld hebt kunnen er weleens problemen optreden.
Heel wat online bedrijven bieden tegenwoordig een gratis proefpakket aan. Cosmeticaproducten, medicijnen, kledij, voeding… in elke branche zijn er wel enkele bedrijven “zo vriendelijk” om je een proefpakket op te sturen. Geen vuiltje aan de lucht, want als je de producten toch maar niks vindt heb je er alleszins niets voor betaald. Klinkt het bijna te mooi om waar te zijn? Dan is het dat vaak niet helemaal.
“Dit heb ik niet besteld”
Eens nadat je die gratis proefpakketten besteld hebt kunnen er weleens problemen optreden. Een van de meest gehoorde klachten is dat bedrijven opnieuw pakketten opsturen, die je dan opeens wél dient te betalen. Bij het accepteren van je gratis proefpakket zou je zogezegd hebben ingestemd om ook volgende bestellingen, tegen betaling, te laten opsturen.
“Toegezegd? Ik heb helemaal niets toegezegd!”
Als je al zoiets geaccepteerd hebt, zal je dat waarschijnlijk gedaan hebben zonder het goed en wel te beseffen. Ons advies is dan ook om steeds de kleine lettertjes te lezen. Accepteer niet zomaar blind de “algemene voorwaarden”, maar lees ze er even op na om zulke situaties te vermijden.
Laat je niet bang maken
Beter voorkomen dan genezen, maar als je toch problemen hebt met het gratis proefpakket is er nog steeds geen reden tot paniek. Het opsturen van vervolgpakketten is in veel gevallen gewoon een bedenkelijke verkoopstrategie om brave klanten op te lichten. Lees de voorwaarden er nog eens goed op na en informeer je bij instanties zoals testaankoop.
In de meeste gevallen ben je gewoon in je recht en hoef je helemaal niets te betalen. Surf ook eens rond op het internet en zoek naar gelijkwaardige klachten van andere consumenten. Hun verhaal zal je wellicht meteen op de goede weg helpen!
Meer informatie is te vinden op de website van Consuwijzer.nl