Afvallen | Ook de portemonnee doet mee

Afvallen, Let op wat je eet

Afvallen | Veel dure middelen blijken niet gewenste resultaat op te leveren.

Afvallen. Honderdduizenden zijn er dagelijks mee bezig. Een ander eetpatroon of mogelijk met pillen en drankjes, alles wordt geprobeerd. Toch blijkt dat de werking van vele afslankproducten vaak alleen maar merkbaar is in de portemonnee. De Consumentenbond heeft het nieuwe afslankmiddel Alcachofa de Laon daarom eens getest. Het nieuwe middel is bijzonder populair en wordt onder meer middels Tell-Sell programma’s aangeprezen.

Dit vrij nieuwe afslankmiddel beweert dat de artisjok die hierin verwerkt is bijdraagt tot een ongekend snel gewichtsverlies. De Spaanse naam Alcachofa staat voor artisjok. De in de artisjok voorkomende stof cynarine tezamen met venkel en een dosis vitaminen moet dit drankje tot een tovermiddel maken.

De Consumentenbond testte het middel twee weken lang bij drie vrijwilligers. Al na drie dagen zouden de eerste resultaten zichtbaar moeten zijn. Na twee weken was één van de personen twee kilo kwijt en één persoon was één kilo lichter geworden, hoewel deze ook het eetpatroon had aangepast. De derde zag geen resultaat.

De testpersonen kunnen dan ook niet anders concluderen dat het middel niet het gewenste resultaat oplevert. Een kuur voor twee weken kost bijna 50 euro en blijkt dus vooral voelbaar in de portemonnee. Wel merken ze op dat volgens hen het drankje wel bijdraagt tot een fitter gevoel en meer energie.

Bron: Consumentengids

Aanbevolen artikelen